Майстер-клас
Майстер-клас: відеоурок української літератури для 9 класу з використанням проектної технології.
Тема. «Маруся» Г. Квітки-Основ’яненка - перша повість нової української літератури
Мета:
навчальна – поглибити й систематизувати знання учнів про творчу спадщину Г. Квітки-Основ’яненка, її значущість для розвитку української культури й духовності;
розвивальна - формувати естетичні смаки школярів, розвивати уміння застосовувати знання, спостережливість, кмітливість;
виховна – прищеплювати на прикладі життя й діяльності митця активну життєву позицію, виховувати любов до рідної землі, свого народу, його мови.
Учні повинні знати: життєвий і творчий шлях Г.Квітки-Основ’яненка, зміст повісті «Маруся»; основні ознаки сентименталізму й реалізму; значення новаторства Г. Квітки-Основ’яненка для розвитку української культури й духовності.
Учні повинні вміти: усвідомлювати прочитане, пояснювати причини виступів письменника на захист рідної мови; аналізувати повість; висловлювати власні судження.
Тип уроку: урок формування знань та розвитку умінь і навиків.
Форма уроку: урок захисту проекту.
Технології навчання: проектна технологія, технологія проблемного навчання, технологія особистісно-орієнтованого навчання.
Методи та прийоми навчання: «асоціативний кущ», «мікрофон», групова робота, створення проблемної ситуації, створення кластерів.
Підготовка учнів до уроку: робота над дослідницьким проектом (паспорт додається).
Обладнання: мультимедійна установка, комп’ютерні презентації учнів, відеопрезентація (буктрейлер), мультимедійний конструктор уроку.
Дослідницький проект учнів
Паспорт проектної роботи
Учасники проекту – учні 9 класу.
Консультант проекту – Каземір Світлана Миколаївна, вчитель української мови та літератури.
Тип проекту – дослідницький.
Тема: «Маруся» Г.Квітки-Основ’яненка – перша повість нової української літератури.
Мета:
· розширити знання з теорії літератури, зацікавити особистістю Г.Квітки-Основ’яненка, спонукати до творчої та пошукової роботи;
· формувати вміння презентувати роботу та аргументувати висновки, розвивати духовні, інтелектуальні, творчі здібності;
· виховувати гармонійну особистість, здатну приймати рішення та самостійно розв’язувати проблеми.
Зміст роботи:
· визначення актуальності теми проекту;
· поділ учнів на групи, розподіл між ними обов’язків;
· дослідження теми та підготовка до презентації проекту;
· оцінка та самооцінка ходу виконання проекту.
Тривалість проекту – короткостроковий (протягом вивчення теми).
Завдання проекту:
· проаналізувати історію створення повісті Г.Квітки-Основ’яненка «Маруся»;
· зробити аналітико-інтерпретаційне дослідження тексту художнього твору;
· оцінити значення творчості письменника для розвитку української літератури;
· синтезувати власний медіапродукт – комп’ютерні презентації, відеосюжети (буктрейлери).
Розподіл на групи:
· «Історики літератури»;
· «Теоретики літератури»;
· «Літературні критики».
Немає коментарів:
Дописати коментар